Search This Blog

March 14, 2019

VI. Kristendomens paradoxer (16)

Och sedan, under en stilla stund, slog en märklig tanke ner i mej som en dämpad blixt. Ja, det dök plötsligt upp en annan förklaring i mitt sinne. Anta att vi hört många tala om en okänd man. Anta att vi var förbryllade över att höra att några sa att han var alltför lång och andra att han var alltför kort, några invände mot hans fetma, några beklagade hans smalhet, några ansåg honom för mörk och några för ljus. En förklaring skulle (vilket redan har erkänts) kunna vara att han hade en underlig figur. Men det finns en annan förklaring. Han kunde ha den perfekta figuren.

Vansinnigt långa män skulle kunna uppleva honom som kort. Mycket korta män skulle kunna uppleva honom som lång. Gamla bockar som växt sej feta skulle kunna anse honom otillräckligt utfylld, gamla älskare som blivit tunna skulle kunna anse att han expanderat utöver elegansens trånga gränser. Kanske svenskar (som har hår blekt som halm) skulle kalla honom mörk, medan negrer definitivt skulle anse honom blond. Kort sagt: kanske detta extraordinära ting verkligen är det ordinära, eller åtminstone det normala, centrum.

Kanske är, när allt kommer omkring, kristendomen förnuftig och dess kritiker vansinniga - på olika sätt.

1 comment:

dercy lyne said...

BÄSTA ONLINE ÄLSKADE SPELL CASTER FÖR ATT FÅ DIN EX LOVER, HUSBAND, WIFE, FLICKA ELLER JAG ÄLSKAR BACK. ADD HEM UPP PÅ WHATSAPP: +2349083639501
  -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
Hej där, jag heter Darci Lyne, jag är från en ny jersey, USA. Jag läste en efterkommentar online av en Los Angeles-baserad journalist avslöjar hur han permanent varade svag upprättelse och snabb ejaculation 2 månader efter att hans fru lämnade honom och han sa också att doktor NOSA gör sin ex-fru tillbaka efter 2 år av separation. Jag kontaktade samma Dr NOSA på grund av mina utmaningar i livet, jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde på vittnesmål är det verkliga livet bevisar. Jag insåg att det skulle vara bra att dela här som jag vet att det kommer att inspirera andra också. Jag var så lycklig att komma över BLACK MAGIC SPELLS Caster personlig kontakt
 -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
Jag är inte säker på att jag kunde ha gjort det utan honom. Jag skulle ha gett upp och trodde att eftersom min man såg någon annan och han sa att vi var färdiga. Efter att Dr.NOSA lunchade en Magic Love-spell, ringer min man på mobilen och han återvänder hem. Tack så mycket för att få tillbaka min make hem efter 3 års separation. Vi är för alltid skuldsatta. idag berättar jag med glädje och lycka till världen ... du kan också
WhatsApp med honom-- +2349083639501
* Love Spells Win-Back Ex älskare
* Framgång och främjande magisk stavning
* Lycklig charm - BUSINESS STAR
* avdelningar - SKYDD HÖG
* förbannelse upplösning
 * Skilsmässa problemlösning?
  * En lösning på sjukdomar och sjukdomar i kroppen
* vill ha en kärleksspell för en ny älskare?
* andlig rensning
* Fruktbarhet magi - FRUKTER OF KVINNOR
* Barnlös problemlösning?